برداشت انواع خال

محققین معتقدند که تعدادی از خال‌های موجود در بدن شما بر اثر عوامل ژنتیکی شکل می‌گیرند. البته تا به حال هیچ‌کسی نمی‌داند که دقیقا چه عاملی موجب شکل‌گیری آن‌ها می‌شود. علاوه بر این هیچ روشی برای پیشگیری از بروز این خال‌ها ابداع نشده است. البته بسیار از متخصصین معتقدند که قرارگیری در معرض آفتاب می‌تواند موجب شکل‌گیری خال‌ها شود. به ندرت پیش می‌آید که خال‌ها سرطانی باشند، اما در صورتی که یکی از خال‌های شما ظاهر غیرمعمول دارد یا به طور ناگهانی تغییر شکل داد، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا آن را بررسی کند.

برداشت خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رهایی از شر خال‌های دردسرساز است. مهمترین مزیت لیزر این است که دردناک نیست و برای برداشتن خال با این روش، نیازی به تزریق بیحسی نیست. برخی از بیماران اظهار می‌کنند که هنگام انجام لیزردرمانی کمی ‌احساس گزگز یا مورمور دارند و برخی می‌گویند که لیزردرمانی احساسی شبیه به زدن ضربه به پوست با یک کش لاستیکی را دارد.

قبل از برداشتن خال بدانیم

بیشتر خال‌ها خوش خیم و غیر سرطانی هستند و نیاز به برداشتن ندارند، فقط آن‌هایی نیاز به اقدام‌های درمانی دارند که به نحوی غیر عادی باشند، یا از لحاظ زیبایی، فرد بخواهد آن را بردارد. هر لکه خالی که به طور ناگهانی دچار تغییراتی در اندازه، شکل و یا رنگ و خونریزی، خارش یا درد شود، نیاز به بررسی بیشتری دارد. همچنین باید مراقب خال‌های بعد از 20 سالگی بود.

خال مادرزادی حتما باید جراحی شود. برای خال‌های مادرزادی(که اغلب مو دار هستند) بهترین راه، جراحی و برداشتن کامل آن‌هاست، زیرا خطر سرطانی شدن این خال‌ها از سایر خال‌ها بیشتر است. هرچه اندازه خال مادرزادی بزرگ‌تر باشد، خطر سرطانی شدن آن بیشتر است.